Siedzący tryb życia – dlaczego warto ćwiczyć?

Zgodnie z opinią Światowej Organizacji Zdrowia, osoby zdrowe powinny wykonywać każdego dnia co najmniej 6 tys. kroków dziennie. Pracując w pozycji siedzącej oraz poruszając się samochodem, może być to dosyć kłopotliwe. Dlaczego jest to tak ważne dla zdrowia oraz co zrobić, aby poprawić swoją kondycję?

Dotlenione komórki to lepsza odporność

Praca zdalna i biurowa nie pozostaje bez wpływu na sprawność fizyczną. Spędzanie dużej ilości czasu w tej samej pozycji stanowi spore obciążenie dla kręgosłupa oraz całego układu ruchowego. Nie bez znaczenia jest tu też sposób przemieszczania się – przesiadanie się zza biurka bezpośrednio do samochodu również niekorzystnie odbija się na sprawności fizycznej oraz ogólnej kondycji organizmu. O skutkach braku odpowiedniej dawki ruchu wciąż opowiadają lekarze i specjaliści, wskazujący na rosnący odsetek osób otyłych i zmagających się z różnego rodzaju schorzeniami związanymi z siedzącym trybem życia (jak choćby choroby związane z układem krwionośnym czy zwyrodnienia kości i stawów). Jak zniwelować skutki takiego trybu życia? Najlepiej jak najszybciej zmotywować się do regularnej i wcale nie ciężkiej aktywności ruchowej. Na początku mogą to być naprawdę drobne zmiany, jak na przykład codzienna porcja 10 minutowej gimnastyki porannej, półgodzinne spacery, chodzenie po schodach zamiast wjeżdżania windą lub schodami ruchomymi. Dobrze też pamiętać, że w trakcie aktywności fizycznej, komórki organizmu otrzymują solidną porcję tlenu. Można dzięki temu liczyć również na wzmocnienie układu immunologicznego, co wiąże się z lepszą odpornością.

Coś dla ciała i ducha – poprawa wyglądu i samopoczucia

Podczas ćwiczeń fizycznych, organizm zaczyna intensywnie wydzielać endorfiny, nazywane hormonami szczęścia. I co ciekawe, dzieje się to znacznie intensywniej niż podczas np. jedzenia czekolady. Wniosek? Aktywność fizyczna to świetny sposób na poprawę nastroju i samopoczucia. Po dobrym treningu poczujesz satysfakcję oraz prawdziwą moc, które będą Ci towarzyszyły przez cały dzień. Dlaczego jeszcze warto ćwiczyć? Oczywiście jest to ważne dla poprawy wydolności organizmu. Koniec z zadyszką podczas wchodzenia po schodach oraz zmęczeniem pod koniec intensywnego dnia. Regularne ćwiczenia potrafią zdziałać prawdziwe cuda i spowodują, że nawet kilkugodzinna praca w pozycji siedzącej nie będzie stwarzała dyskomfortu. Zapomnisz o bólach kręgosłupa, drętwieniu kończyn i mrowieniu w nadgarstkach, które są bardzo popularne wśród osób pracujących przy komputerze. Poza tym, w pakiecie otrzymujesz także poprawę swojego wyglądu. Smukłe ciało i utrata nadprogramowych kilogramów, to mile widziane “skutki uboczne”, które jednocześnie będą stanowiły jeszcze większą motywację do dalszej aktywności. Osiągnięcie wszystkich tych korzyści w dużej mierze zależy od rodzaju uprawianego sportu oraz systematyczności. Nie wiesz jaka aktywność będzie dla Ciebie najlepsza lub chcesz, żeby była maksymalnie skuteczna? Sprawdź kursy i treningi dostępne na platformie Tiger-Zone. Znajdziesz tu ogrom informacji, filmów instruktażowych oraz treningów i planów, które ustawione są w logiczny i skuteczny proces szkoleniowy, dzięki może ćwiczyć oraz rozwijać swoje umiejętności bezpiecznie w na miarę swoich aktualnych możliwości.

 

Trening idealnie dopasowany do możliwości

Czy warto ćwiczyć z trenerem personalnym? Jeśli marzysz o szybkich efektach oraz treningu skrojonym na miarę Twoich potrzeb i możliwości, jest to najlepsze z możliwych rozwiązań. Istotne jest tu także Twoje bezpieczeństwo. Układ kostny i mięśniowy osób, które od dawna większość czasu spędzają w pozycji siedzącej, są osłabione, przez co zbyt intensywny lub źle dopasowany trening może przyczynić się do kontuzji, a w efekcie do zniechęcenia. Decydując się na treningi opracowane przez fachowca specjalnie dla Ciebie, masz pewność, że proces jakiemu jesteś poddawany jest sensowny ustawiony, wartościowy i skuteczny, a nie stanowi tylko pule przypadkowych ćwiczeń. Ważna jest też technika ćwiczeń – trener wytłumaczy w jaki sposób wykonywać je poprawnie, tak żeby przyniosły zamierzone efekty. Osiągnięcie wyznaczonych celów będzie znacznie prostsze oraz efektywniejsze pod okiem profesjonalisty. Jeśli pragniesz wzmocnić swoje ciało i poczuć się lepiej, to skontaktuj się z Andżeliką Stefańską-Kowalik. To założycielka i główny szkoleniowiec Centrum Kettlebell Kraków. Posiada na swoim koncie wiele osiągnięć jako zawodnik i trener. Korzystając z jej treningów personalnych (także w formule online), szybko pokochasz regularną aktywność fizyczną i zniwelujesz negatywne skutki siedzącego trybu życia.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *